Servicio social y jornada medica

service social 2

SOCIAL SERVICE – MEDICAL MISSION

Students from Liceo Javier were invited by the Municipality of Villa Nueva, to participate as interpreters of a group of North American doctors, who came to Guatemala in order to carry out free medical days.

Some of our students from 7th. to 10th. were helping these doctors as interpreters at the Amatitlan General Hospital, to enable patients-doctors communication, which was a great and priceless experience for all of them. In addition to the social awareness, the interaction in a second language among our students and these North American professionals was very rich; this practice put to test the boys and girl’s abilities to communicate in English, in a real situation…and the outcome was wonderful.

SERVICIO SOCIAL – JORNADA MÉDICA

Alumnos del Liceo Javier fueron invitados por la Municipalidad de Villa Nueva, a participar como intérpretes de un grupo de doctores norteamericanos, que vinieron a Guatemala con el objeto de llevar a cabo una jornada médica.

Algunos de nuestros estudiantes de I a IV Curso, estuvieron apoyando a estos doctores como intérpretes en el Hospital de Amatitlán,  para facilitar la comunicación entre pacientes y doctores, lo que fue una gran y valiosa experiencia para todos ellos. Además, de la conciencia social, la interacción en un segundo idioma entre nuestros estudiantes y estos profesionales norteamericanos fue muy rica; esta práctica puso a prueba las habilidades de los chicos y chicas de comunicarse en inglés, en una situación real…y el resultado fue maravilloso.

Attachments